De groei en bestendiging van 2004-2009

De derde Wereldwinkel Breukelen groeit en bloeit. Dit komt mede door voortdurende aandacht voor de juiste inkoop, in de gaten houden van trends, promotieactiviteiten en het up to date houden van de vakkennis van de Wereldwinkeliers. De verkoopresultaten zijn goed ondanks het iets voorzichtiger bestedingspatroon van de klanten: de huurgarantie van de Gemeente hoeft niet te worden aangesproken. In het jaarverslag van 2004 staat: ‘Een efficiënte inkoop en een optimale voorraadpositie werd nagestreefd. Hiervoor werd een duidelijk inkoopbeleid opgezet, dat gedurende het jaar steeds werd geëvalueerd.’

De winkel wordt lid van de actieve Winkeliersvereniging van het Centrum van Breukelen. De samenwerking met Wereldwinkel Loenen gaat voort. Loenen heeft nonfood-producten uit de winkel in Breukelen in consignatie. Deze regeling is voor beide Wereldwinkels gunstig. De penningen van de Stichting zijn ondertussen in de bekwame handen van Hans Veldhuis overgegaan.

Een jaarlijkse traditie is de mobiele winkel in het gastvrije Winkelcentrum Noord tijdens de Sinterklaas- en kerstperiode. Veel klanten vinden hun weg weer naar deze vertrouwde locatie.

Andere promotieactiviteiten omvatten een scala aan activiteiten. De prachtige website, informatieve stukjes in de VAR en kerkenbladen, folders, wijnproeverij, deelname (voor zover mogelijk) aan de activiteiten van de Winkeliersvereniging Centrum (o.a. Jaarmarkt), vitrines in de bibliotheek Breukelen, deelname Europese Wereldwinkeldag, Verenigingenmarkt, verkoop in De Driestroom, ‘t Kampje in samenwerking met Wereldwinkel Loenen en Voorjaarsmarkt Hervormde Kerk, Product van de Maand, fotowedstrijd en themaproject voor kinderen, concert op World Fair Trade Day. Een nieuw verschijnsel is de uitverkoop: ook de Wereldwinkel biedt in deze periode aantrekkelijke koopjes aan. Langzaam maar zeker geniet de winkel ruime bekendheid en een vaste klantenkring dient zich aan.